Lada Largus

2010 metus AvtoVAZ darbuotojai prisimena tuo, jog baigėsi Lada 2105 era, o netrukus 2012 baigta gaminti ir 2104 modelį, kurio gamyba prasidėjo dar tolimais 1984 metais. Nepaisant to, jog Lada pasiūloje turi Kaliną ir Priorą universalo kėbulu, baigdama gaminti 2104 ji neteko savo pigiausio ir labiausiai perkamo universalo. AvtoVazui reikėjo kažko naujo, pigaus, ekonomiško, prieinamo, patikimo bei talpaus. Prie apskrito stalo susėdus AvtoVaz bei Renault-Nissan vadovams gimė 550 milijonų JAV dolerių kainavusi idėja pavadinimu Lada Largus.

Tai - pirmas bendras šio alijanso kūrinys, paprasčiau tariant - Dacia Logan MCV su Lada ženkliuku. Žvelgiant giliau Lada Largus yra strateginio plano dalis, kuris kaip ir dar keturi skirtingi modeliai riedės nuo B0 platformos . Tokiu būdu alijansas vienu šūviu nušovė penkis zuikius. Jau per pirmosius metus buvo pagaminta 27 000 šios markės automobilių. Largus bazine įranga nesiskiria nuo savo brolio MCV Logan. Automobilyje yra įmontuotas oro kondicionierius, ABS, priekinėje dalyje įmontuotos dvi oro pagalvės, 5 arba 7 sėdimų vietų galimybė, Bluetooth laisvų rankų įranga bei MP3 grotuvas.

Kebulą rinktis galima tarp keleivinio arba komercinio tipo. Abu variantai aprūpinti benzininiais 1,6cc 8 vožtuvų 84ag. arba 1,6cc 16 vožtuvų 103ag, taip pat penkiabėgė greičių dežė išlieka vienoda. Largus ir Logan skirtumai - tik išoriniai, tokie kaip: priekinis bamperis, lempos bei automobilio šoninė apdaila.

Dviejų metų bėgyje buvo pagaminta 110 000 Lada Largus automobilių, iš kurių 100 000 buvo keleiviniai ir tik 10 000 buvo komerciniai furgonai. Rusijoje tai - populiariausias padidinto talpumo universalas, o naujų universalų reitinge jis užima šeštąją vietą.

Parengė: Šarūnas