Vaz 2103 jubiliejus

   Rugsėjis - laikas, kai prasideda mokslo metai, dienos trumpėja ir saulės vis mažiau. Bet tikriems klasikos entuziastams yra kuo ir pasidžiaugti. Kasmet VAZ 2103 bei jų savininkai švenčia šio modelio gimtadienį, bet šis 2017-ųjų metų rugsėjis jiems  ypač svarbus dėl 45-ojo jubiliejaus.

   

Šį modelį AvtoVaz leido nuo 1972 iki 1984 metų, o tiražas siekė kiek daugiau nei 1.3 milijono egzempliorių. Automobilis į AvtoVaz istorijos knygas pateko ne tik dėl savo prašmatnumo, bet ir kaip  milijoninis modelis, nuriedėjęs nuo konvejerio. Apie tai esame rašę ankstesniame straipsnyje, kurį galite perskaityti čia

 

 

    VAZ 2103, liaudyje  pramintas ''Trečiuku'' ypatingas ir tuo, jog buvo trečias ir paskutinis modelis, leistas turint kontraktą su itališku koncernu FIAT. Jis buvo laikomas prestižiniu dėl savo dinaminių ir komforto savybių palyginus su 2101 modeliu.

    Automobilio kėbulą puošė chromuotų detalių gausa, salono viduje panaudotos įvairiaspalvės medžiagos, dirbtinės odos kombinacija suteikdavo jaukumo, o  panelėje sumontuoti papildomi davikliai teikdavo vairuotojui daugiau informacijos apie vykstančius procesus. Modelis buvo komplektuojamas su 1.2cc, 1.3cc ir 1.5cc varikliais. 

   Trečiukas populiarumu mėgavosi ne tik tėvynėje, bet ir už jos ribų. Eksportiniai modeliai nuo tų kurie būdavo parduodami Sovietų Sąjungoje skirdavosi smulkiomis modifikacijomis, pvz : versijos,  parduodamos Švedijoje turėdavo duslintuvų antgalius užlenktus į apačią ir pan. Trečiukas taip pat buvo ekportuojamas į šalis, kuriose eismas vyksta kaire puse. Dešiniavairis modelis buvo žymimas  VAZ-21032.

   Labai maža serija šių eksportinių automobilių buvo komplektuojama ir su GM gamybos trijų pavarų automatine greičių dėže. Dažniausiai ši modifikacija buvo atliekama pačių Lada platintojų vakarų Europoje. 

   Prabėgus 45-eriems metams nuo to kai pirmasis Trečiukas paliko Tolijačio konvejerį, grupė entuziastų iš Lada History klubo kartu su savo atrestauruotais automobiliais aplankė gamyklą. Šventės metu jie turėjo progą pravažiuoti savo automobiliais šalia antrosios linijos senojo konvejerio, išbandyti testų poligono trasą bei pasižvalgyti į naujai surenkamus Lada automobilius. Dienos pabaigą kulminavo bendra nuotrauka prie milijoninio Trečiuko.

   Keliomis nuotraukomis su mumis pasidalino pats Lada History klubo prezidentas Sergejus Diogrik.  

 

 

 

Sergėjus rado šiek tiek laisvo laiko pasidalinti įspūdžiais ir informacija apie Lada History klubą.

 

-Sergėjau, kaip gimė mintis suorganizuoti šį renginį ir pažymėti Trečiuko jubiliejų?

Idėja apie šį renginį kilo iš karto po organizuoto gamyklos 50-čio pernai metais. Kadangi glaudžiai bendradarbiauju su gamykla organizuodamas istorinių automobilių renginius  - tokius kaip 45 metai VAZ 2101 ir 50 metų Avtovaz,  šį surengti buvo paprasčiau. Aišku, ne visada viskas klostosi taip kaip norėtųsi, bet užsitarnautas autoritetas iš buvusių susitikimų padeda pralaužti ledus.

Surengti tokius renginius nėra lengva, kadangi neturime jokių rėmėjų ir viskas įvyksta paskutinę minutę. Kiekvieną kartą stengiuosi, jog renginys bei organizacija pasiektų naują lygį.  Nemažai organizacinės patirties esu sukaupęs vadovaudamas ''BK'' bei ''USSR Spare Parts'' kolektyvams. Vieni iš organizacijos pavyzdžių man yra vengrų klubas Veteran Zsiguli.

Norėčiau paminėti, jog skirtingai nuo visų kitų šalyje vykstančių renginių mano organizuojamuose suvažiavimuose yra nemokamas dalyvavimas, apgyvendinimas, techninis aptarnavimas bei galimybė nusiplauti automobilį prieš renginį. Visa tai yra gamyklos sąskaita  -  už ką jiems esu labai dėkingas. 

 

- Kiek ir iš kur suvažiavo renginio dalyviai? 

Šį kartą turėjome 18 Trečiukų, 3 Nivas ir 6-7 2101-02 serijos automobilius. Gaila, kad daugelis žadėjusių atvykti negalėjo. Džiugu, jog tie kurie atvyko tai padarė savarankiškai, aišku prie to prisidėjo ir smarkiai pagerėjusi kelių kokybė Rusijoje.  

Dalyviai suvažiavo iš Tiumenės, Sankt-Peterburgo, Permės, Iževsko, Balakovo, Maskvos , Voronežo ir Tolijačio. 

Kaskart stengiuosi pakviesti vengrus bei kolegas iš Pabalčio ir Baku, bet kol kas ne visai sėkmingai, kadangi kaip ir minėjau, nemažai klausimų sprendžiasi paskutiniu momentu. Kitiems metams stengsiuosi iš anksto sudėlioti visus taškus ant i  ir renginį susieti su gamyklos biudžetu. 

 

- Pasidalinkite su mumis informacija apie Lada History klubą ir jo tikslus.

Galima drąsiai sakyti, jog Klubas buvo įkurtas iš karto po to kai paaiškėjo, jog mūsų idėją apie Trečiuko jubiliejų palaikys pati gamykla. Šis klubas skirtas tikriems Lada klasikos entuziastams ,kurie  vairuoja išskirtinai tik originalius automobilius. Šiai akimirkai klubas turi 30 narių iš kurių nemaža dalis yra restauratoriai ir klasikos ekspertai.

Klubas nėra atviras visiems, o ypač jaunimui, kuris žavisi žemintais žiguliais pjautom spyruoklėm - mano manimu, tai tik gadina automobilio vaizdą ir smukdo išliekamąją vertę. Ne visus vietinius priemame į klubą, o tik tuos, kurie rimtai nusiteikę atrestauruoti savo turimą Žiguliuką. Lygiai taip pat nemažai automobilių nepraeina išankstinės renginio registracijos, bet už tai vėliau būna gražu žiūrėti.

Ko gero dėl to mes ir skiriamės nuo kitų panašių demokratiškesnių renginių, kadangi tikslas yra surinkti tik geriausius restauracijos atstovus bei žmones suprantančius apie ką eina kalba.

Šiuo metu esame užsiėmę paieškomis patalpų, kuriose klubiečiai galėtų laikyti savo automobilius žiemos metu. Kiekvienas iš mūsų turi bent po du modelius, o kai kurie ir daugiau.

Svetainės kol kas neturime, bet ją pasistengsime susikurti per šią žiemą.  

 

Visiems, kurie esame toli ir sudalyvauti tokiame renginyje negalime, kolektyvas iš SNOWBORDING BLOG pasistengė įamžinti momentus juostoje ir susukti trumpą vaizdo klipą , kuriuo ir dalinasi su mumis: 

 Parengė: Šarūnas