Avtovaz 2017 metų apžvalga

Šie metai Avtovaz yra kupini naujovių, švenčių bei jubiliejų.

Po labai ilgos pertraukos Avtovaz vėl pradėjo Lada automobilių eksportą į Europos Sąjungos šalis. Tai - didelis ir svarbus žingsnis į rinką, kurioje vietos atsiranda vis mažiau, o vartotojai yra pakankamai išlepinti. Pirmuosius naujos X kartos Lada automobilių pardavimus Avtovaz pradėjo Vengrijoje, kur tikisi turėti nemažai sėkmės. 

>

Nuo konvejerio nuriedėjo ir ilgai lauktas universalas Vesta SW. Vestos modelių gamą papildė ir prailginta versija skirta VIP - Vesta Signature, kuri nuo 2018 metų bus parduodama pagal užsakymą. Kaip prototipai pristatyti Lada Vesta SW sedanas bei Vesta Sport. Kol SW sedano ateitis dar nevisai aiški, Vesta Sport turi nemažai šansų pasirodyti pardavime kitais metais.

Krosoveris X-ray, pasirodęs 2016 metų pradžioje įgaus naują modifikaciją Cross. Šiai akimirkai nėra aišku ar tai bus visais ratais varomas modelis. Tikimasi, jog pirkėjams bus pasiūlyta rinktis tiek tarp priekiu tiek visais ratais varomos modifikacijos. Yra žinoma, jog automobilio pravažumas bus padidintas, o kartu su tuo atsiras ir nauja išorės apdaila. Kėbulas išliks hetchbeku. Kaip prototipas pristatytas ir X-ray Sport modelis, bet apie jį daugiau žinių nėra. 

    Šiais metais pasaulį išvydo dar vienas Lada konceptas – Lada X-Code. Avtovaze  ‘Parketniko‘‘ pravardę jau įgavęs automobilis pagamintas išlaikant X stiliaus braižą, autosalonuose turėtų pasirodyti ne anksčiau kaip 2019 metų pradžioje.

Lada Largus  - vienas iš populiariausių pardavime esančių modelių -  taip pat yra modernizuotas. Automobiliui bus atliktas taip vadinamas Face lift, standartinėje komplektacijoje automobilis bus parduodamas su R16 ratlankiais bei patobulintu varikliu. Prošvaistė sieks 175mm. Apie Largus esame ankščiau rašę čia.  

Kinų kompanija Land Wind tiesiog nukopijavo  X-ray dizainą ir jį pavadino X2 į jį įnešusi šiek tiek savo fantazijos. Į visa tai Avtovaz dar labai rimtai nesureagavo.

Viena iš įdomesnių naujienų yra ta, jog Avtovaz sulaukė pasiūlymo atnaujinti jau į užmarštį nuskendusį miniveno projektą VAZ 2120, kitaip dar žinomą kaip Nadiežda. Internete pravesta apklausa patvirtino, jog toks projektas galėtų suklestėti. Dalyvavusių apklausoje pastabos į pateiktą prototipo dizainą buvo labai teigiamos, o kylanti paklausa tokiems automobiliams Rusijos rinkoje galėtų būti rimta paskata imtis darbo. Apie tai pasisakė ir pagrindinis Lada dizaineris Styvas Mattinas: ‘nenuostabu, jog tautai patiko šis automobilis, tai ne tik jo dizaino dėka. Aš esu visiškai įsitikinęs, kad  jeigu nauja Nadiežda pasirodytų autosalonuose, ją labai greitai išpirktų. Minivenai yra talpūs automobiliai, juos renkasi šeimos.‘‘ 

  

Neseniai VAZ 2103 atšventė savo 45-tąjį jubiliejų, tuo pasidžiaugti galėjo visi klasikinės Lados gerbėjai. Apie renginį rašėme čia.

 Viskas atrodytų neblogai, jei ne paprastas klausimas: O kur Niva??? Kas vyksta su vieninteliu Lada visureigiu? Kur žadėtasis naujasis modelis? Apie Nivos atsiradimo istoriją esame jau rašę prieš keletą metų, kas neskaitė  - tai galite padaryti čia, o dabar apžvelgsime kas pasikeitė per tą laiką.

Šiais metais savo 40 gimtadienį tyliai atšventusi Niva per šitiek metų išvaizdos labai nepakeitė, o tam tikri mazgai tik subrendo. Per paskutiniuosius 20 metų ji iškentėjo kelias lengvesnes plastines operacijas, po kurių vieniems atrodė baisiai, kitiems  - gražiai.   

Niva jau kuris laikas turi ir naują pavadinimą -  4x4. Tai nutiko po to kai Avtovaz leido naudotis pavadinimu GM Avtovaz pagal licenciją 2001 metais. 2015 metais ši sutartis pasibaigė ir Avtovaz vėl būdamas vardo savininku galėjo grįžti prie visiems gerai žinomo pavadinimo, bet to nepadarė.

40-ties metų kelyje automobilio modifikacijų pasitaikė įvairiausių ir jas apžvelgsime ateityje, o šiam kartui pasistengsime apsistoti ties naujienomis. Nors visi tikėjosi, jog jubiliejaus progą bus pristatytas naujas Lada visureigio konceptas, buvo apsiribota ir pagaminta tik ribota serija proginių automobilių pavadinimu 40 - Anniversary. Automobilis nuo kitų 4x4 modelių išsiskiria nauja spalvine gama, interjero bei eksterjero apdaila, medžiagų kokybe bei specialiais 40 – Anniversary ženkliukais. Automobilį puošia išskirtino dizaino lieti diskai. Pirmą kartą gamyklos istorijoje dalis šių automobilių buvo dažoma kamufliažine spalva. Kiekvienas jubiliejinis automobilis turi ir savo unikalų serijinį numerį, kuris yra nuo 0000 iki 1977. Simboliškai šis numeris pažymi automobilio gaminimo metus.  Jie parduodami trijų bei penkių durų kėbulo modifikacijose ir yra  aprūpinti maksimalia įrangos komplektacija, kurią sudaro oro kondicionierius, šildomos sėdynės, elektra valdomi langai bei šildomi veidrodėliai. Kad automobilį būtų galima lengviau parduoti, Lada marketingo specialistai pasirinko gan įdomų šūkį: Lada 4x4 – legenda, kurią galima nusipirkti.

Galima drąsiai sakyti, kad Lada šiuo atveju nusprendė tokią svarbią akimirką pažymėti labai kukliai.

Kai jau tikrai atrodė, jog po Anniversary modelio bus padėtas taškas ir senutės Niva niekas nebetampys už ausų, Avtovaz išleido modelį 4x4 Bronto.  Kaip teigia gamintojas, Bronto išlaikė visas pravažumo savybes, įgavo naują išorės apdailą iš plastiko (radiatoriaus apdailą, bamperius, plastikines ratų arkas, slenksčius). Šie modeliai yra dažomi pagal naują technologiją, kuri užtikrina paviršiaus ilgaamžiškumą bei atsparumą išoriniams faktoriams. Automobilis komplektuojamas su 4.44 pagrindine pora turinčiu reduktoriumi bei lietais ratlankiais r15 su 235/75 padangomis, užtikrinančiomis prošvaistę iki 240mm. Automobilį varo jau klasika tapęs 8 vožtuvų, 83 arklio galias turintis įpurškiminis variklis su penkiabėge greičių dėže. Standartinėje komplektacijoje yra ABS, vairo stiprintuvas, papildomos 12v rozetės ir garso izoliacija, gamykliškai lengvai tonuoti elektra valdomi stiklai, šildomos sėdynės, ir garso sistema. Užsisakyti galima šildomus veidrodėlius, liuką bei papildomą atsarginio rato laikiklį ant bagažines dangčio.  Šiai komplektacijai drąsiai gali pavydėti ir miestui skirtas URBAN modelis išleistas 2014 metais. Išleisdama Bronto Lada tikisi sudominti tuos pirkėjus, kurie dažnai keliauja į gamtą žvejoti, medžioti arba giliau į mišką bei tuos, kurie mielai tai darytų, bet gaili savo kasdienio prabangaus visureigio.  

 

 

Apie naują Niva sklinda tik gandai elektroninėje erdvėje. Jokios oficialios informacijos apie pagamintą ir testuojamą prototipą nėra. Į elektroninę erdvę išleisti dizainų pavyzdžiai taip pat oficialiai neaptariami, o apie naują Niva informacija tiesiog neteikiama. Viskas kas yra žinoma yra tai, jog 4x4 išliks gamyboje iki 2021 metų.   

Parengė: Šarūnas